90 / 100
5/5 - (2 امتیاز)

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

دکتر روانشناس میرداماد

دکتر روانشناس زن خوب در تهران کیست؟

با توجه به سوالات و ابهاماتی که در خصوص بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران وجود دارد، لازم می دانیم یکسری توضیحات را به شما عزیزان ارائه نماییم:

حوزه روانشناسی بسیار گسترده بوده و یک روانشناس نمی تواند در همه زمینه ها متخصص باشد. پس در وهله اول می بایست برای تشخیص دکتر روانشناس زن خوب در تهران به حوزه تخصصی روانشناس توجه داشته باشیم.

در ادامه می توانیم رزومه کاری و همچنین بازخوردهای مثبت و منفی مراجعین را مورد ارزیابی قرار دهیم تا دکتر روانشناس زن خوب در تهران که در یک یا چند حوزه تخصص دارد را برای مشاوره و درمان خود انتخاب کنیم.

توجه به این نکته نیز ضروری است که بهترین روانشناس دنیا نیز بدون همکاری و اراده شخص برای حل و درمان مشکلات، نمی تواند کار قابل توجهی انجام دهد. بنابراین حتما باید در نظر داشت که همکاری و صداقت با دکتر روانشناس زن خوب در تهران، یک اصل اجتناب ناپذیر و یک قدم بزرگ برای حل مشکلات است.

دکتر روانشناس ایرانی در شکی

ویژگی های دکتر روانشناس زن خوب در تهران

  • روانشناس می بایست دارای پروانه اشتغال از سازمان نظام روانشناسی و مشاوره باشد
  • برخورد متناسب با افراد و در نظر گرفتن شرایط هر شخص
  • گشاده رویی، پذیرا بودن و مهربانی
  • تلاش برای بهبود ارتباطات میان افراد بخصوص خانواده و زوج
  • تلاش برای اصلاح کردن رفتارهای نادرست مراجعین
  • داشتن مهارت ارتباطی بالا برای برقراری ارتباط درمانی
  • داشتن ضریب هوشی بالا و توجه به نکات ریز و جزئیات
  • داشتن انرژی بالا و انتقال این انرژی به مراجعین
  • نسخه ای که برای دیگران می پیچید برای خودش هم صدق کند.
  • درک شرایط مراجعه کننده و قرار دادن خود در آن شرایط
  • باید قابل اعتماد بوده و امین اسرار مراجعین خود باشد.
  • باید خوش ظاهر بوده و شخصی جذاب و بانفوذ باشد.
  • همواره اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و منصف و باوجدان باشد.
  • اگر جواب سوالی را نداند به راحتی بگوید نمیدانم!
  • در رشته و تخصص خود دانا و متخصص تمام عیار باشد.
  • کل زمان مشاوره را به مراجع اختصاص دهد.
  • با مراجعش وارد رابطه خصوصی و غیرمتعارف نشود.
  • ویژگیهای اخلاقی را بصورت کامل رعایت نماید.
  • تربیت معنوی را در نظر داشته باشد.
  • روانشناس خوب باید به زبان بدن مسلط باشد.
  • روانشناس خوب باید اعتماد به نفس داشته باشد.
  • باید به دور از استرس بوده و آرامش داشته باشد.
  • بصورت کامل به حرف های مراجع توجه کند.
  • سعی کند اسم مراجعین را به خاطر بسپارد.
  • در بدترین شرایط به مراجعین خود امید و انگیزه بدهد.
  • در پایان هر جلسه، راهکاری متناسب ارائه دهد.
  • کودک درون فعالی داشته باشد.
  • از شیوه درمانی متناسب با مراجعه کننده استفاده کند.
  • احترام به همه مراجعین و رعایت عدالت

دکتر روانشناس زن خوب در تهران، بهترین مشاور و روانشناس خانم در تهران

این که به دکتر روانشناس زن خوب در تهران مراجعه کنید یا روانشناس مرد، می تواند در روند درمان تاثیرگذار باشد! جنسیت درمانگر در روند درمان برای برخی از مراجعان اهمیت بسیاری دارد. برخی به دنبال دکتر روانشناس زن خوب در تهران یا دکتر روانشناس خانم خوب در تهران هستند.

برای این که بدانیم بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران چه ویژگی هایی دارد و از چه تکنیک هایی در فرایند درمان استفاده می کند، در ادامه همراه دکتر مریم زادباقر باشید تا مسیر شناسایی بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران را برای شما هموار کنیم.

جنسیت درمانگر می تواند تاثیر زیادی بر رضایت مراجعه کننده از درمان داشته باشد، البته که در بسیاری از موارد مراجعان تفاوتی بین جنسیت مرد و زن در درمان قائل نیستند، ولی خب در برخی موارد ممکن است به هر دلیلی افراد درمانگر همجنس خودشان یا درمانگر دگرجنس خودشان را ترجیح دهند. این که چرا برخی روانشناس زن را ترجیح می دهند، بحث مهم این مقاله نیست، در این مقاله سعی می کنیم به معرفی بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران بپردازیم.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

دکتر روانشناس زن خوب در تهران، بهترین مشاور و روانشناس خانم در تهران

در سال های اخیر آگاهی مردم نسبت به خدمات مشاوره و روان درمانی افزایش پیدا کرده است و میزان تقاضا برای جلسات درمانی برای هر نوع مشکلات و نه تنها فقط مشکلات حاد و غیرقابل کنترل نیز افزایش پیدا کرده است. اکثر افراد به دنبال بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران برای درمان و رفع مشکلات خود هستند و تمایل دارند به طور دقیق روانشناسان را بشناسند. در همین جهت، بهتر است ابتدا به معرفی بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران بپردازیم.

روانشناس شخصی است که به مطالعه علمی نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان ها می پردازد و از این دانش خود استفاده می کند تا به مراجعان بیاموزد که رفتار های خود را درک و توصیف کنند و برای تغییر آن رفتار اقدام کنند.

بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران، در طیف وسیعی از موضوعات مربوط به نحوه تفکر، احساس و رفتار انسان ها به تحقیق، تمرین و آموزش می پردازد. آن ها بر روی افراد، گروه ها، خانواده و حتی سازمان های دولتی و صنعتی کار می کنند.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

انتخاب بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران

آیا جنسیت درمانگر در میزان موفقیت آمیز بودن درمان تاثیر دارد؟ آیا روانشناسان زن موثرتر از روانشناسان مرد عمل می کنند؟ انتخاب درمانگر مرد یا زن؟ کدام تصمیم بهتری است؟

در ابتدا باید این نکته را بیان کرد که انتخاب درمانگر یک موضوع شخصی است و تنها به تصمیم شما بستگی دارد. اما برای بررسی های بیشتر، بهتر است نتیحه یک مطالعه را بیان کنیم. در زمستان 1378، مقاله ای با عنوان تاثیر جنسیت درمانگر بر موفقیت درمانگری مراجعان در فصلنامه علمی پژوهشی علوم انسانی دانشگاه الزهرا منتشر شده است. این مطالعه، تحقیقات انجام شده در سایر کشور ها و کشور ایران را بررسی کرده است و این نتایج به دست آمده است:

  • درمانگران زن با مراجعین از هر دو جنس به طور موثرتر از مردان عمل می کنند.
  • درمانگران مرد با مراجعین مرد مؤثرتر عمل می کنند، در حالی که درمانگران زن با زنان مراجع موفق ترند.
  • جنسیت درمانگر پیشگویی کننده ضعیفی برای نتیجه درمان محسوب می گردد.

درحالی که هر یک از سه نقطه نظر رقیب، اشکالات خاص خود را دارند، به نظر میرسد که ویژگی های اختصاصی درمانگران (مثل مهارت و تجربه) ممکن است پیشگویی کننده بهتری برای ارزیابی نتیجه درمان محسوب گردد.

این نتایج این منظور را می رسانند که اگرچه جنسیت درمانگر پیشگویی کننده ی ضعیفی برای موفقیت آمیز بودن درمان می باشد، اما روانشناسان زن نسبت به روانشناسان مرد، در درمان مراجعان از هر دو جنس زن و مرد موفق تر عمل می کنند.

بنابراین برای یافتن بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران با ما همراه باشید.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

ویژگی های بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران

اغلب، هنگامی که جستجوی بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران را آغاز می کنید، با لیست بلندی از روانشناسان مواجه می شوید و انتخاب از بین این تعداد، کمی دشوار می شود. با وجود چنین تنوعی، چگونه می توان تعیین کرد که بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران برای شما کدام شخص است؟ برای آنکه از سردرگمی خارج شوید، بهتر است با ویژگی هایی که یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران می تواند از آن ها برخوردار باشد مطلع شوید. در این قسمت، 4 مورد از مهم ترین ویژگی های دکتر روانشناس زن خوب در تهران را بررسی خواهیم کرد.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

1- برقرار کننده ارتباط قوی

یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران، می بایست آنچه در ذهنش نسبت به شما وجود دارد را مستقیما و به روشنی بیان کند. او باید صادق باشد و از زبان ساده استفاده و بتواند چشم انداز درمانی را برای شما توضیح دهد. برای ایجاد ارتباطی قوی، درمورد مسائل آزادانه بحث می کند و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر و یا اطمینان از موضوعی، سوالات خود را مطرح می کند.

یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران، از نظرات و ایده های مراجع استقبال می کند و فقط بر نظرات خود تکیه نمی کند. آن ها درگیر مسائل پیچیده و احساسات ناخودآگاه شما می شوند و برای درک بیشتر آنچه در حال رخ دادن است، به شما کمک می کنند.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

2- دکتر روانشناس زن خوب در تهران شنونده خوبی باید باشد

دکتر روانشناس زن خوب در تهران و در همه جا، مهارت گوش دادن به کلمات و درک نشانه های غیرکلامی مانند زبان بدن (تنفس، حالت بدن، موقعیت دست/پا، ارتباط چشمی و..) را کسب کرده است. دکتر روانشناس زن خوب در تهران می بایست هر آنچه که در جلسات قبلی گفته شده را به خوبی به خاطر بسپارد و میان اطلاعات قبلی و آنچه در حال حاضر می گویید، ارتباط برقرار کند. دکتر روانشناس زن خوب در تهران می آموزد که چگونه عبارات و کلمات خاص مراجعان را تشخیص دهند و به آن ها توجه کنند.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

3- قضاوت نکردن دکتر روانشناس زن خوب در تهران

در کنار شنونده بودن، دکتر روانشناس زن خوب در تهران می بایست این موضوع را به مراجع نشان دهد که مراجع و حرف هایش را باور دارد. دکتر روانشناس زن خوب در تهران روش های جایگزین دیدن و درک محیط اطراف را آموزش می دهد اما همچنان به مراجع، عقاید و تاریخچه زندگی فردی او احترام می گذارد. دکتر روانشناس زن خوب در تهران، شرایط دشوار افراد را درک می کند و از همدلی بالایی برخوردار است.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران نحوه  تفکر، رفتار و احساسات درمانجو را قضاوت نمی کند و آن ها را همانگونه که هستند می پذیرد. دکتر روانشناس زن خوب در تهران به گونه ای رفتار می کند که مراجع در طول جلسات مشاوره و روان درمانی بتواند خصوصی ترین موضوعات را با آن ها در میان بگذارد و همچنان توسط دکتر روانشناس زن خوب در تهران محترم شمرده شود.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

 4- رویکرد درمانی انعطاف پذیر دکتر روانشناس زن خوب در تهران

روانشناسی رویکرد های متفاوتی دارد و درمانگران در یک رویکرد مشخص مورد علاقه خود، تخصص کسب می کنند. رویکردی که دکتر روانشناس زن خوب در تهران برای مراجعان در نظر می گیرند، می بایست با شرایط منحصر به فرد آن شخص تطبیق پذیر باشد.

به عنوان مثال، بیماری افسردگی را در نظر بگیرید که افراد مبتلا به این اختلال اکثرا نشانه های مشترکی را تجربه می کنند و ممکن است یک رویکرد درمانی برای بسیاری از مراجعه کنندگان کاربرد داشته باشد اما با این حال، هر فردی شرایط خانوادگی، فرهنگی و اقتصادی منحصر به فردی دارد و به روش های درمانی متناسب با این شرایط نیاز دارد.

یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران، استراتژی ها و مسیرهای درمانی متفاوتی را در نظر می گیرد و هدف درمانجو از جلسات مشاوره را مهم تلقی می کند.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

زمینه های فعالیت دکتر روانشناس زن خوب در تهران

دکتر روانشناس زن خوب در تهران مانند دیگر روانشناسان در زمینه های مختلفی مانند زوج درمانی، خانواده درمانی، درمان کودک، مسائل زناشویی، رواندرمانی فردی و رواندرمانی گروهی فعالیت می کنند.

هر فردی با توجه به نیاز و مشکلات خود، یکی از انواع خدمات مشاوره و روان درمانی را انتخاب می کند. اگر در شرف ازدواج هستید و می خواهید نامزد خود را بهتر بشناسید از خدمات مشاوره قبل از ازدواج دکتر روانشناس زن خوب در تهران استفاده کنید، اگر با اعضای خانواده و فرزندان در محیط خانه با مشکلاتی روبرو می شوید، خانواده درمانی بهترین گزینه ی انتخابی برای شماست و اگر از مشکلات مربوط به سلامت روان رنج می برید، روان درمانی فردی می تواند شرایط شما را بهبود بخشد.

مراجعان می توانند بنا به خواسته و ترجیحات خود، درمانگر و جنسیت روانشناس خود را انتخاب کنند. اگر به دنبال انتخاب بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران هستید، موارد ذکر شده را در نظر داشته باشید و برای مراجعه به بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران تصمیم بگیرید.

دکتر روانشناس زن خوب در تهران

بهترین زوج درمانگر خانم | بهترین دکتر روانشناس زن خوب در تهران

زوج درمانی نوعی روان درمانی است که به زوجین برای بهبود روابط خود کمک می کند. اگر در روابط خود دچار مشکل شده اید، از زوج درمانی دکتر روانشناس زن خوب در تهران برای بازسازی رابطه خود بهره ببرید. یک دکتر روانشناس زن خوب در تهران، به زوج ها کمک می کند تا به شناخت کافی از یکدیگر برسند، احساسات پنهان را شناسایی و ابراز کنند، بر راه حل ها بیشتر از مشکلات تمرکز کنند و در نهایت مهارت های ارتباط موثر با همسر را بیاموزند.
اگر مشکلات زیر را تجربه می کنید، می توانید برای حل آن ها به دکتر روانشناس زن خوب در تهران مراجعه کنید.

  • نپذیرفتن نقش زن و شوهر بودن
  • مشکلات مربوط به کودکان
  • مشکلات خانوادگی
  • نداشتن صمیمیت
  • نداشتن مهارت ارتباط موثر
  • مشکلات اقتصادی
  • مسائل مربوط به سلامت جسمی و ذهنی
دکتر روانشناس زن خوب در تهران